måndag 8 december 2008

Hästar :P


Flugan


Flugan

Var på julshowen i lördags, fick pris som årets bästa hoppryttare, 4:e gången nu :D
Fast i år hade jag bara 8 placeringar och bästa var en 3:e plats i 110 men det var tydligen bäst ändå, kändes lite konstigt eftersom jag aldrig red för en placering utan bara för bra rundor.

Det året jag vann när jag hade mille och Izak hade jag ca 25 plac i 110 och 120 :D
Så det var ju lite skillnad..

Izak <3 Världens snällaste och mest okomplicerade häst. Första hästen jag red 120 på, bästa placering var 2:a i 110.


Isis <3


Millstone <3


Mille <3 Aldrig suttit på ärligare häst i hela mitt liv och kommer inte göra det heller, stanna inte en enda gång på hela tiden jag ägde honom, alltid öronen frammåt och sökte hinder. Lätt att vända, lätt att rida på hinder och med honom vann jag min fösta 110 och vi var felfria i debuten på 120 :D Första tävlingen startade jag 2 dagar efter jag köpte honom och var dubbelnolla i bägge klasserna.


Var upp och tömlörde lördag morgon, gick bra men det är lite svårt.

Söndag red jag för Naffe, hon tyckte Flugan var mycket stadigare och starkare än sist så det var kul. Hon orkar fortfarande inte riktigt allt men det går åt rätt håll..

Åkte upp med lastbilen till Naffe, Flugan var jätte duktig.

Malin kanske ska köpa dressyr häst, skulle fan vara kul. Är ju inte ens svårt att rida, vi har de lite internt där men men de skulle vara kul!!!

Puss och kram

2 kommentarer:

Malin sa...

Men sötnosarna!Snart får vi en till stjärna istallet.Svartis haha eller lillen;)

tessan* sa...

Aa visst e dem :D
Haha, klockers!