tisdag 12 juni 2007

Helgen som var!

Hade en urmysig och rolig helg, fast jag inte riktigt hade en plan så blev allt väldigt lyckat.

Fredagen började med studentmottagning hos en barndomskompis, Anna, hennes bror tog studenten och vi (familjen) var självklart där och grattade. Andreas var lite dragen när vi kom, men det var roligt att se honom igen och Kristina, alltid lika glad och gullig. Anna blev lite förvånad, visste inte att vi skulle komma *ler*
Satt och drack vin hela kvällen och pratade och hade allmänt roligt. Fick veta lite smaskiga saker och jag säger bara ÄNTLIGEN, gud va roligt. Anna, *hihi* du vet att jag redan plannerar (eller det kanske jag gjort ett par år nu)..

Klockan ringde på lördagmorgon kl 08.00, studsade ur sängen. Det var dags att hämta min bebis, Kenia. Malin var gullig och följde med mig till Högbo, utanför Gävle. Alltid roligt har vi, fast det egentligen är sååå tråkigt att åka lastbil men med vår sjuka humor, knäppa lekar och galna intervjuver så blir det ändå alltid glatt humör och mycket skratt ochh i vissa fall även gråt,*haha*

Malin tyckte Kenia verkade klok och det kändes bra, då hon inte var med när jag provred henne. Annars har hon bäst omdöme men denna gång verkar de som hon gillar mitt val *ler*

Åkte å hämtade mammsen på Arlanda, varmt så ja satt i bakluckan och väntade. Så mycket folk på Arlanda, fast de är egentligen bara roligt och vara där när man får åka iväg själv, men men mamma hade haft de bra så de va ju kul.. Var förbi och tittade på Kenia, mamma tyckte hon såg fin ut.

Sen bar de iväg till Uppsala, jag och Malin skulle till Anna som ordnat med Sara som är nyutbildad som fristående Mary Key konsult. Hade en helkväll med olika krämer och smink, shoppade loss för en del men de blir nog bra ändå. Nadja, Carro och Lisa var där också, länge sen man såg alla och roligt har vi jämt fast vi är så olika allihopa.

Sen blev de en del drickandes och runt 12 så bar det iväg till BJ, blev lite för mycket men så kan de bli. Kanske därför jag spenderade 5000 kr på en kväll, nästan som för i tiden då man var rik, men bara nästan lika illa.. Roligaste var vid Black Jack bordet, Malin och jag släppte loss dansade och sjöng, och roligt hade vi. En del var lite sura för att vi hade tur men vadå, hallå vi kan ju i alla fall lite regler. Nu vet vi ju att han måste stanna på 17 =)
Frågade en kille som kunde varit Sftefans bror men de va han inte, typiskt, annars hade vi ju vetat..
Träffade David från "klassen" och Victor jobbade i baren också "klassen".

Var över till Flurran och pratade lite med Gibson, (gamal vakt från Alfons tiden) sen så köpte vi korvbröd till änderna i svandammen. Pratade med en dryg kille från Sigtuna som bla mobbade mig för min Armani klocka men han hade en själv, han pratade emot sig själv hela tiden men de va lite roligt i alla fall.

Somnade lite halvt om halvt illa mående och lyckades få iväg två ganska obegripliga sms till David, som han såklart skulle mobba mig för sen på Söndagen. Men de va väl i alla fall lite gulligt, visst?!

Vaknade upp halv 1 och no way att ja går upp, så ja somnade om och Malin halvt om halvt släppade ur mig i sängen runt 16.30. Var väl dags men men, fan vad dåligt jag mådde så de kanske inte va så konstigt att ja fick i mig 4 mackor, 2 chipspåsar,1pizza,1/2 glasspaket,1 bakadpotatis med 1 burk skagenröra, 1,5 liter coca cola, 0,5 liter saft, och ändå ville jag bara äta mera. Pallade mig iväg till stallet och red, pappa var med.Kenia var pigg och bussig men de var väl ganska förståligt.

Sitter på jobbet så jag ska väl fortsätta arbeta lite, skriver senare har inte fått skriva av mig allt än..

Puss på er

Inga kommentarer: