måndag 18 juni 2007

Midsommar närmar sig

Helgen som var har varit lugn och skön, i fredags var jag i stallet och longerade. Promenerade hur mycket som helst eftersom jag inte skulle använda bilen, blev väl att jag gick 1 timme och 15 min extra så det kändes i ju för sig ganska bra. Sen hade David nästan gjort klart maten tills jag kom hem, så jag kunde bara hoppa in i duschen och sen gick jag bara och satte mig vid dukat bord. Vi kollade på någon tråkig film så jag somnade i Davids knä, så det var väl lika bra och gå och sova på riktigt.

Lördagen var jag ut till stallet, riktigt bra pass av Kenia. Red markarbete och gud vad jobbigt hon har det ibland, särskilt i höger varv men det blir bättre och bättre. Sen åkte vi in till stan och hämtade upp två bakisflickor ( hehe, mammsen och systeryster), hade varit ute och haft skoj på olika håll. Sen bar det iväg till Kicki och Stefan, firade Becka som fyllt 6 år. Massor med god mat och fint väder fick vi också. Lekte lite med tjejerna, kastade lite boll men när jag behövde gå och hämta den ledsnade jag och traksade lite diskret därifrån trodde jag men var tvungen att springa för livet, fan vad snabb David är =(. Sen kastade vi frisbee men jag fick en fästing på mig så då fick jag panik och sprang upp på altanen ocg vägrade leka mera.
David är så duktig med tjejerna, tycker det är roligt att leka med dem. Medans han roar dem kan jag och Malin roa varandra *haha* du var för trött, det var du..

Stannade på ICA i Sävja och tankade (billigt, 9.55 kr ) och passade på att köpa lite gott med sig hem.

Sov ganska länge på söndagen vilket var ganska skönt, när jag vaknade vräkte regnet ned och jag fick lite dåligt samvete för Kenia. sen kom jag på att vi numera står hos Ulrika och då sköter hon även täckena så jag kunde somna om. Sen hade vi bara en segisdag, satt och åt frukost framför tv:n och såg väl en 7 vänner avsnitt, har snart kollat på alla avsnitt.tror vi är på säsong 8 nu =(. Så roligt, fast lite stört är det också när man börjar "lära känna dem" så man vet vad de kommer säga eller göra i vissa situationer, men roligt är det. Sen blev det daimtårta och coca cola till lunch, eller efterrätt till frukosten som David ville kalla det.

Sen var vi (Malin och jag) ut till Kenia, hoppade henne. Hon var duktigt, kändes bra bit vis. Hon måste bli starkare men när hon blir det kommer hon säkert bli bra. Hinderklok och vill inte riva.
Malin ska börja rida en av Ulrikas hästar någon gång ibland, blir kul.

GRATTIS till Ulrika och Voule Voux som satte sista nollan i Lördags och därmed är kvalade till Falsterbo i sommar. Bra gjort och väldigt roligt.

Nya stallet är helt underbart, trivs verkligen och Ulrika är en toppen människa.

Midsommar närmar sig och vi kommer nu efter ändrade planer att fira hemma i Sigtuna. Pierre kommer upp på torsdag, men vi lär handla och fixa redan på onsdag så allt är klart. Shit kommer bli riktigt dyrt, det kändes så när Malin började räkna upp vad vi skulle ha. Det var vin, öl, cider, snaps, drinkar, olika kötträtter, kyckling ojoj vi kommer vara mätta och belåtna särskilt eftersom jag har tagit på mig att baka. HAHA varför har jag gjort det?? jaja, hur svårt kan det vara egentligen?

Ikväll ska vi in till Uppsala och titta på en lägenhet till Malin, hoppas den är lika fin i verkligheten.

Ne, nu såg jag att Ida loggade in på msn. Ska prata lite med henne hur det gick med hästen hon ville köpa.

Ha de gött *kyss*

Inga kommentarer: