tisdag 7 augusti 2007

På uppdrag från Malin

Malin har tjatat sig till detta inlägg så håll till goda..

Det har börjat en ny kille på jobbet, son till en tant som jobbar här. *Suck* så seg, det som tar mig några minuter tar honom 15 ggr så lång tid, han kan inte sortera i anst nr (så jag får förklara att lågt ska ligga längst fram och bara bygga på med större), han pratar konstan, frågar jobbiga frågor, sitter och glor på mig..

Jag- Sen lägger man in en löneart på lönetransaktionen.
Han- Vad är löneart, är det månadslön?
Jag- Bland annat, allt vi lägger in på lön har en löneart. Vi måste kunna skilja allt åt osv..
Han- Aha, som djur
Jag- VA?!
Han- ja, öhhh jag gick natur på gymnasiet höhö. Djur är också indelade i arter så det kan jag se logiken i men vad menar man med löne??

*Suck*

Han- Det är ganska lugnt här
Jag (försöker arbeta) -mmm, många har semester
Han- För det är ju ganska stort här ändå
Jag- mmm..
Han- Man kan ju tänka sig att det skulle vara väldigt mycket ljud då det är kontorslandskap
Jag- aaa
Han- I lågstadiet i matsalen var det alltid jätte bråkigt och här är det ju också stort, men ändå så lugnt
Jag- mmm, men man har väl växt upp. I lågstadiet var man ju bara barnet
Han- Aha, jaja men om jag säger gymnasiet då, i matsalen där skulle alla prata i munnen på varandra och var jätte hög ljudnivå.
Jag- Men det här är faktiskt en arbetsplats

Jag orkar fan inte längre, helt seriöst..

Han: - aha, så nu skapar du en fil
Jag- mm, precis
Han: - aha men hur går det till
Jag: - som jag visade..
Han- men jag menar i nätvärket, hur är det möjligt när man bara trycker på en knapp?
Jag- *suck* jag vet inte och ärligt talat så skiter jag i det

nu orkar jag inte leka lärare längre så nu får han "hjälpa" Johanna.

Vem vill komma och jobba för mig? Någon som kanske kan alfabetet och vet hur många dagar det är i juli eller vet vad ordet "föregående" betyder, känns just nu som mina krav är lite högt satta!

Som jag alltid sagt, de som har höga betyg i skolan behöver inte vara duktigare än de som inte lyckas så bra i skolan. Man kommer långt på vanligt sunt förnuft vilket inte dessa "pluggnördar" verkar ha, eller är detta en av alla mina fördomar?

Kram

1 kommentar:

Malin sa...

hahaha!!Tur att inte jag behöver lära honom nåt.. Å pluggnördar är oftast sämst