onsdag 29 augusti 2007

Super träning, Super Fly

Träningen hos Micke igår gick jätte bra, han tyckte hon redan blivit bättre på marken =) kändes riktigt roligt.
Vi började hoppa fram på en sockerbit i höger varv och sen två sockerbitar på varandra å hoppade i vänster varv, var lite svårare då det var en väldigt kort sväng. Men hon är så mysig och rida, känns som mitt köp blev så rätt.

Sen var det bana, såg riktigt svårt ut och jag kände mig lite nervös.

1:an oxer ca 110-115 cm ur sväng landade i hörnet av ridbanan och svänga höger, kort sväng upp på 2:an ett plankräcke 120-125cm, böjt spår 5 lite korta galoppsprång till 3:an en stor trippelbarr 125 cm och bredd, böjt spår 6 galoppsprång 4:an en oxer 120 cm, högersväng och snett i genom till konbinationen 5 a räcke med en pressening framför hindret 1m 1 galoppsprång 5 b räcke med en stor vattenmatta framför 110 cm.

Hon hoppade riktigt bra, kom lite nära en gång på trippelbarren men hon brydde sig inte. Micke tyckte jag skulle ut och tävla henne nu, så det känns bra inför tävlingen i helgen.
Han tyckte jag kunde avvakta lite på 120 så hon blir lite lydigare men jag tänkte börja på 1m 110 så vi lär länna varandra, har inte bråttom upp i klasserna.

Micke pratade med pappa och sa att han tror jag rider MSV i vår på henne, 130 -140 klasser. Jag är nöjd om hon går 120 kanske någon 125.

Satt som vanligt i bak med henne, tror hon kommer klara av att åka själv på sikt. Tar 1,5 timme till micke från Ulrika så det är lite långt att börja så. Kanske kopplar in en radio åt henne?

Puss

Inga kommentarer: