måndag 20 oktober 2008

Lurbo 18/10

Då var det tävling igen, tvärr så kom första rivningen nu :(
Men ändå 12 starter varav 11 nollor samt en runda med 1 ner så jag tycker det går jävligt bra ändå.

Först var det 1m:
Grunden kändes sådär, spänd och stressad men hoppade det hon skulle även fast det var lite tittigt så det kändes bra.
Sen var det en väntan på omh som då låg på 110, där hoppade hon bra. Kändes mindre spänd och hoppade genom sprången väl. Vill fortfarande inte stressa och börja rida på tid utan det kommer när det kommer. Var 13 placeringar och vi kom 9:a, inte för att jag rider för plac men roligt och få pris iaf :D

Malin Lundberg var fram efter omhoppningen och tyckte hon hoppade jätte bra och att det var riktigt stor skillnad sen hon såg henne sist. Sånt är alltid roligt att höra.

Blev en lång dag innan det var dags för sista klassen, 110 A:0. Eefter 3:e hindret ställde jag henne lite utåt för att vi skulle vända upp på en smal mur ur ganska kort sväng. Detta missuppfattade hon och trodde vi skulle hoppa ut till collectingring :/
Detta resulterade i att tiden rann iväg + att hon blev lite stressad efter vi hoppat muren och jag fick "börja om" lite.
Hoppade bra, runda fina språng. I denna klass kom tyvärr våran första rivning på 12 starter, rev sista hindret. Lite snopet men det var en lång dag och med bed A:1a i första klassen blev det nästan som 3 klasser och hon kändes lite trött. Kanske la henne lite för nära, kollat på filmen men tyckter hon kunde lyft lite till på tassarna men men..

Så vi hade 4 fel + 1 tidsfel men jag är otroligt nöjd med henne. Har inte hoppat 110 på henne inne innan men nu är det gjort och hon fortsätter överaska mig. Trots att hon blir stressad och nervös för publik, dekorationer, funktionärer mm så känns hon ärlig och fin på hinder.

All träning börjar ge resultat och det känns super kul :D

Kram

Inga kommentarer: