onsdag 29 oktober 2008

Yesterday

Var och hoppade för Micke, Flugan var pigg och fräsch.
Började med 4 sockerbitar med knappt 5 m mellan (kort), hon hoppade denna övning så himla bra :) Förr gick det inte att rida dessa övningar på henne, hon lysnade inte och bara drog osv men allt markarbete börjar verkligen ge resultat och det känns så himla roligt.
Hoppade från båda varven och vi låg bara och rullade, det är det bästa sättet och värma upp dem lite mer tycker jag.

Sen togs den första sockerbiten bort och ställdes på den sista så där blev det genast lite knepigare. Sen byggdes den på till en oxer på ca 110 cm och f*n vad hon tog i. Höll seriöst på och nästan flyga av eller i alla fall så kände jag mig rätt klumpig, inte så att ja kommer i bakvikt eller stör henne men iaf..
Malin sa lite diskret att ja skulle ta mantag nästa gång och micke sa att när hon hoppar med den kraften hon gör så måste jag tänka på att trampa ner hälarna och ut med knäna. Kändes faktiskt bättre när jag gjorde det men det var en del att tänka på, avslutade nog på 120. Knappt 5 m och oxer 120 då tar min pärla i för kung och fosterland, men hon löste övningen bra. När jag köpte henne var alla såna här övningar min värsta mardröm..

Sen hoppade vi oxer ca 10 m räcke. Där skulle vi komma med bra galopp in över oxern, alltså hoppa in.. Första var jätte bra, sen så hade jag inte tillräckligt bra galopp i svängen ett par gånger utan ökar lite ur svängen men hon hoppade kalas (inte så att jag la henne fel eller så men blev inte riktigt perfekt ridining från min sida).

Sista gången var det bara jag och en annan tjej som fick komma, då var oxern 130 och räcket ut låg på 140 och shit vad fin hon var :D Hittade galoppen fint i svängen, vågade rida på hela vägen och hon hoppade helt kalas. Riktigt roligt, kändes inte ens stort på henne.

Micke säger att det blir MSV för min del i vår och att vi ska träna för det nu i vinter.Det jag måste bli bättre på är att träna mitt öga för att hitta distansen i ett snäpp högre växel, som han sa -Nu rider du på 5:an 6:ans växel vi ska ligga på 7-8:an om ni ska rida 130.

Ska bygga upp liknande övning som vi red igår men istället för 4,90 ska jag ha 7,5-8m.

Ha en bra dag

min suger:P

Inga kommentarer: