måndag 30 juli 2007

Lotta klar för EM


Lotta och Calibra


Läs artikeln nedan:

RIDSPORT. Lotta Schultz, Enköpingsnäsryttarna, lyckades bäst när det gällde som mest. Erika Lickhammer och hästen Irco Mac var ekipaget som tampades med Schultz och Calibra om biljetten till EM.
En tredje placering i Queen Elizabeth II Cup i Hickstead gav Schultz och hästen Calibra den sista platsen till EM i Tyskland.- Det känns helt fantastiskt. Jag har verkligen ridit under stor press den här veckan. Vi fick reda på att den som är bäst här i Hickstead får åka till EM, säger Schultz.Lickhammer och Irco Mac rev ett hinder i söndagens klass och fick fyra fel, vilket de blev sjätteplacerade med.Schultz och Calibra var felfria i grundomgången men rev ett hinder i omhoppningen.- Vi rev ett plank när jag försökte hjälpa honom lite extra, vilket jag inte hade behövt. Calibra har hoppat fantastiskt bra hela helgen.Förutom Schultz ingår Helena Lundbäck, Rolf-Göran Bengtsson och Royne Zetterman i EM-truppen. Även Erika Lickhammer kommer att åka till Tyskland som reserv och rida kringklasserna. När det gäller målsättningen i mästerskapet är Schultz ännu osäker.- Jag har inte hunnit tänka på det, jag har bara fokuserat på att ta mig dit. Nu skall jag åka hem och ladda inför mästerskapet, säger Schultz. Mästerskapet inleds den 15 augusti.

Therese Quennerstedt

Gud vad roligt för familjen Schultz, GRATTIS !!

Inga kommentarer: