söndag 15 juli 2007

Som hon hoppar =)

Så, varit i Tyskland nu. Micke är en så otroligt härlig människa som man känner att man kan lita på. Haft ett par dagar fyllda med mycket skratt, flams, ridande, snygga och mindre snygga hästar, god mat och sena nätter.

Hittade MIN häst, ett underbart sto e Stakkato-Landadel. Bara stammen på henne är overklig, riktigt bra stam. Som hon hoppade sen då, haha en gång flög jag nästan av. Hon hoppade ca en halvmeter över hindret =)
Hoppade räcke, oxer på en 8:a ca 130, hon klev över. Micke satte upp en linje med plank ut, sen ville han se hur hon hoppade så han drog upp hindret till 145. Men hon tar fan inte ens i.
Hon var Hannovers bästa 4-åring och såldes som dyraste hästen på auktionen till han som äger henne nu.
Anledningen som micke säger att hon inte är en miljon här är hennes ridbarhet,att hon inte kan gå grand prix och att det är för mycket jobb att lägga ner på henne. Därför säljs hon och de börjar om men en ny,lovande häst. Hon är ca 177, stor, dålig kondis, lite stoig men jag tycker om utmaningar. Micke blev förvånad att jag såg ut som en liten prinsessa på vissa hästar och tyckte det var roligt att jag hade så mjuk ridstil, det är roligt och få sitta upp på en sån häst ibland men vill inte äga en sån. Självklart om man ska ha flera, som i framtiden =), så vill jag ha ett par såna också men inte nu. Hoppas hon går igenom besiktningen och kommer hem så fort som möjligt...

Får se om detta blir en ny stjärna, har i alla fall haft en toppen helg. Thomas som åkte med oss runt i Tyskland var en toppen kille ;)

som jag sa där nere *kyyyssss*

Inga kommentarer: