måndag 23 juli 2007

Smått & gott från helgen

I Fredags så slutade en på kontoret så det var fika och sen kom man inte riktigt tillbaka till arbete, folk började åka hem så ja de va väl lika bra och göra det så. Kom hem runt kvart i 4, riktigt skönt.
Malin och pappa var borta hela helgen så jag var djur vakt, gick väl ganska bra.
Sydney hade in en fågel i lördags morse, när jag släppte ut Vinge för att kissa. *suck* fy fan va äckligt det var, hon bet av huvudet och satt där och morrade åt mig (eller vad kattar nu gör). Lät så vidrigt när benen gick av, näbben stack ut i munnen på henne, sen skulle hon börja leka med liket. Vinge skulle fram, Wilma var sur och hungrig, så det var lite kaos hemma.

Träffade Carro i stallet i fredags, var flera år sen vi sågs. Det kändes inte som det var så länge sen vi var bra kompisar och det var roligt att träffas och skvallras lite =)

Åkte till Sigtuna och köpte en sallad, var ju själv då orkar man inte laga mat =/

Lördagen började mycket bättre, var ute på långpromenad men Vinge, sen träffade jag bla Stor Jenny och pratade med henne. Man ser de så sällan nu när man inte har häst där.Sen var jag sen som vanligt men jag och Lisa hade inte bestämt någon tid ändå så.. Eller vi sa, ska vi ses vid 12-13 tiden.

Så David erbjöd sig snällt va hundvakt så jag kunda få umgås med Lisa utan att behöva stressa hem till Vinhe, så snällt *tack*

När jag går på Stora Torget i Uppsala så kommer det en kille bakifrån:

Han: Hej
Jag vänder mig om: (ingen aning om vem det är) hej
Han: Men oj, förlåt
Jag: För att du sa hej?
Han: Men gud va pinsamt, förlåt
Jag: Det är ok,du sa ju bara hej *ler*
Han: Förlåt, jag trodde du var en annan bara..
Hans kompis: Fast du var mycket sötare ;)
Jag: *hihi* tack

Sen var jag lite lyckligare den dagen *ler*

Alltid lika underbart att träffa Lisa, började med en sallad i Svava Gallerian. Sen tog vi en promenad i stan och bara pratade, sen blev det en glass vid ån och sen gick vi samma promenad igen för att hon glömde visa mig resaturangen hon kanske ska börja jobba på. Blir glad av att träffa henne, haha som när hon säger:

- Kompisar borde man inte stressa fram med, det är skillnad med killar. För förhållanden tar ju alltid slut men kompisarna har man hela livet, så det tycker jag är ett viktigare val.

Mysigt att hon är hemma igen, hoppas det är för en lite längre tid den här gången bara...

Åkte hem till David och hämtade min älskling som hade längtat efter sin matte, eller han hade mest sovit men i alla fall. Jag och David lagade flygande jacob, blev ganska lyckat. Sen såg vi lite från Falsterbo Horse Show på TV.

Söndagen var bara konstig, hade inget att göra men orkade eller hade inte lust att gör något heller. Mest för att allt bara kostar en massa pengar, längatar tills hästen kommer och jag får komma igång och tävla på helgerna. Gud va jag saknar det emellanåt.

David fick för sig att han skulle sminka mig, blev faktiskt ganska bra men sen skulle han göra en frisyr. Herregud vad med mousse han hade i mitt stackars hår! Först börjar han med att borsta igenom hela håret so far so good, sen tar han värsta klicken med mousse och kladdar in i hela håret. Ser lite missnöjd ut så han tar en till jätte klick med mousse och plattar ner mitt hår, ser fortfarande inte nöjd ut så han tar en klick mousse till (det var nog där problemet låg David) och fluffar upp mitt hår. Sen säger han:

-Nej, mousse var inte rätta vägen att gå när det gäller ditt hår, vi måste ha i gelé.

Sen tar han en jätte klick gelé och plattar ner allting och avslutar med att fluffa till det. Sen säger han:

-Så nu var det klart. Vad söt du är, fast jag vet inte om det är tackvare håret eller för att du är söt som du är.

Haha, ja du David. Synd att vi inte tog en bild, jag såg ut som en rockig,trollbrud från 80-talet. Mitt hår var kanske 4-5 ggr större än i vanliga fall och jag såg ut som en risbuske.
Lär ju inte få fixa mitt hår när ja ska ut och vistas bland människor i alla fall.

*kyyysss*

3 kommentarer:

Malin sa...

haha stackars mitt barn!

tessan* sa...

haha stackars ditt barn??!
Jag då

Malin sa...

inte dynd om dig;D