torsdag 8 maj 2008

Cecelia Ahern

Har läst ut Där regnbågen slutar skriven av Cecelia Ahern. Gillade boken, den var rolig men samtidigt visar den hur livet blir när man inte vågar. Hon har även skrivit PS Jag älskar dig (PS I love you) som nu har blivit en film, den vill jag se. Ska försöka övertala mannen min :)

Ur boken:

Rosie: Jag hinner inte för antagligen jobbar jag eller så åker jag fram och tillbaka till mamma. Jag menar, när sågs vi sist till exempel?
Ruby: Igår
Rosie: Förutom när du körde förbi mig vid busshållsplatsen och tutade och vinkade. Tack för att du ökade farten och körde i vattenpölen så jag blev helt dränk, föresten.
Ruby: Jag skulle åt andra hållet, och du såg ut att behöva en dusch

Nu ska jag kanske börja läsa en bok som jag fick av David, om Malin är klar med den vill säga.

Kram

2 kommentarer:

Malin sa...

haha klokren kommentar!Fast den boken är rätt tråkig va?

tessan* sa...

Men Malin då, skrev ju att den var rolig! El en "mysbok" men jag tycker om sånna böcker