söndag 11 maj 2008

Sol :)

Drog lite tidigare från jobbet i fredags för att jag skulle hinna in till stn lite snabbare på kvällen, gick sådär :/
När jag kom ner till Flugan så var hon öm efter hovslagaren så de fick bli att stå och bete henne bara, blev bättre när vi gick runt lite så de va nog inte så farligt.
Sen när jag skulle göra mig iordning så hade jag inte med mig min rakhyvel så David fick sticka till affären, klädproblem som vanligt. Blev en kort svart klänning med svart leggings, piggade upp det med högklckade guldskor, och guld smycken (älskar mitt stora guldhjärta).
Mötte upp Lisa 1 timme sent, hamnade på uteserveringen på Carl Philip fast klockan var halv 10. Sen gick vi upp till Terrasen, glev vitt vin för hela slanten.

En kille går förbi vårat bord:
- Ni är inte bara snygga, ni är vackra också. (hihi, sen satt han och flörta med mig, så fult)

Bartendern:
-Du är så jäkla lik någon, får du höra det ofta
- Ne, de får jag faktiskt inte
- Men du är verkligen jätte lik någon, en kändis.
En dokusåpakändis..
- Haha, så jag ta det som en komplimang?
- Ja, det så du. Absolut

Kvällen var lyckad, vi mobbade Lisa lite för hon satt och spana åt Calles håll hela tiden. Vad är det med par egentligen, som Emma sa. Man ska inte gå ut tillsammans, det blir så tråkigt för andra då + att man har nog inte ens lika roligt. Kände mig som ett bra exempel då jag och David inte går ut ihop längre. Har bara träffat Calle en gång tidigare och då var han bara kaxig men nu så låg jag lite på plus tack vare min underbara hund :) ´Haha, så det var ju bra. Får ta och bjuda ut dem till Sigtuna på lite grillning en varm sommarkväll.

David kom och hämtade och jag kände att sista glaset skulle nog ha skippats men det är lätt att vara efterklok.

Lördagen var jag ner och betade hästen, sen hem och dega, sola, käka, spela kort, gå ut med hundar fram till 18.30. Sen var det dags att åka till stallet och rida, var fortfarande 23 grader ute, Malin fick ett spontan ryck och skulle rida. För hon sa till mig att du kan väl rida på travbanan och jag nja, det känns lite som med livet som insats och då sa hon men jag kan prova. Haha, ja men visst varför inte. Totalt orädd men det gick så jävla bra :D så kul att se, arbetade väl inte riktigt och Malin sa att hon låg på men iaf, inga dumheter alls..
David stannade hemma och grillade och fixade, sen skulle alla hem från kliniken så jag skickade upp David med en bil först så drog jag och Malin direkt från stallet.

Pappa var så jävla full, så enormt pinsamt. Kunde knappt prata, man visste inte om man skulle skratta eller gråta. Han måste fan inse att han har problem med spriten, inte ens jag och Malin dricker så när vi är ute och då är vi 20 och 22 och inte en gubbe på 55.

I fredags blev det inget gjort på jobbet efter lunch, ibland känns de som jag är en sån effektiv anställd. Blev lite längre lunch, shoppade två linnen och lite smink. Sen fick jag naglarna gjorde och efter det skulle vi fika. Sen var det liksom dags att gå men de ska bli bättring på måndag.

Ne nu ska ja ut i solen med Plutten, kanske hittar lillsydney någonstans. Annars har hon väl blivit uppäten av en räv, elller kanske björnen :P

Puss

Inga kommentarer: