onsdag 7 maj 2008

Ny dag, nya tag

Glädjs inte med andra, vissa förtjänar inte framgång. Det är sant, hatar att man kan "köpa" sig framgång. Är i ju för sig vanligt även i de högre klasserna om man bara ser på tex Abdullah Mohd Al Marri som köpte Arielle från fam Whitaker direkt efter William Whitaker vann Världscupen på just denna häst. Sen har Abdullah med sig Arielle till GBG och ramlar av 2 dagar efter varandra. Detta är ju bara inte talang!! Har en del människor jag stör mig på och jag måste lära mig att strunta i andras resultat, jag blir allvarligt knäpp av all negativ energi..

I helgen hoppas jag på underbart väder, då ska jag bara slappa för hela slanten.

Lönesamtal igår, för första gången i mitt liv! hihi, jag har blivit stor. Får väl se hur bra det gick sen när jag får min nya lön..

På rasten igår (kursen) så började vi prata om könsbyten och att en man nu skulle föda barn för han var tidigare en kvinna. Knepigt det där, men en av deltagarna och läraren hade någon i sin bekantskapskrets som gjort eller höll på med könsbyte.

Är ju inte direkt ett beslut som lär växa fram på en natt, måste kännas otroligt svårt för familjen att acceptera. Visst så känner man väl ibland att män har det lättare men skulle inte vilja vara en man. Däremot skulle jag vilja slippa ha mens och vara gravid, annars så trivs jag iaf som tjej :)

Nej, nu har jag problem med att skicka en lönefil så nu måste jag leka dektetiv.

Kramis

2 kommentarer:

Vicky M sa...

var tvungen att klura ett tag inna jag förtstod det dära första..hehe.. Whitaker :) stavas det..hehe.. och eftersom jag inte är med i hästsvängen så mycket nu var din stavning väldigt svår för mig speciellt ihop emd abdullah namnet som jag aldrig hört innan..hehe... funderade först på om det var någon tv-serie du snacka om..hrhrh...

tessan* sa...

Haha oj :/ ändrat nu..
Fast indirekt menade jag ett par andra på 110-130 nivå :P