onsdag 7 maj 2008

Frågor

Frågor från Aftonbladet:
Markerar mina svar med fet stil

Tror du på evig trohet? Nej
Ställningen just nu:
Ja (63.9 %)
Nej (36.1 %)

Har du varit otrogen? Ja
Ja (39.1 %)
Nej (56.8 %)
Inte enligt mig, men enligt min partner (4.2 %)

Har du, eller har du haft, en partner som varit otrogen? Ja
Ja (47.2 %)
Nej (29.1 %)
Vet ej (23.7 %)


Känner du någon som varit otrogen? Ja
Ja (93.2 %)
Nej (2.5 %)
Inte vad jag vet (4.3 %)


Om du varit otrogen, har du då berättat om otroheten för din partner? Ja
Ja (14.5 %)
Nej (31.7 %)
Har inte varit otrogen (53.8 %)


Var går gränsen för otrohet? Vid hångel
Vid en känsla (7.8 %)
Vid en flirt (21.9 %)
Vid hångel (53.7 %)
Vid sex (16.6 %)


Är sms- eller mejlflirtande otrohet? Nej (skulle inte kalla det att min partner var otrogen men skulle inte heller tyckte om det)
Ja (60.9 %)
Nej (39.1 %)


Sexchattande? Nej (skulle inte kalla det att min partner var otrogen men skulle inte heller tycka om det)
Ja (76.2 %)
Nej (23.8 %)

Att vara aktiv på en dejtingsajt trots att man har en partner? Nej (skulle inte kalla det att min partner var otrogen men skulle inte heller tycka om det)
Ja (71.4 %)
Nej (28.6 %)


Skulle du kunna leva vidare med en partner som varit otrogen? Nej
Ja (34.5 %)
Nej (65.5 %)


Vad skulle du kunna göra om du misstänkte att din partner varit otrogen? Allt ovanstående
Rota i hans/hennes plånbok (0.7 %)
Gå igenom hans/hennes mobil (14.9 %)
Läsa hans/hennes mejl (1.9 %)
Allt ovanstående (49.6 %)
Jag skulle aldrig göra något av ovanstående (32.9 %)


Var går din egen gräns - när skulle du lämna din partner? Om han/hon hade hånglat med någon annan
Om han/hon hade mejl- eller smsflirtat med någon annan (14.3 %)
Om han/hon hade sexchattat med någon annan (9.1 %)
Om han/hon i hemlighet var aktiv på en dejtingsajt (4.0 %)
Om han/hon hade hånglat med någon annan (27.4 %)
Om han/hon hade haft sex med någon annan (35.5 %)
Inget av ovanstående - jag skulle ha stannat ändå (9.7 %)


Tror du att ett förhållande kan få en nytändning av att den ena parten varit otrogen? Nej
Ja (26.1 %)
Nej (73.9 %)


Totalt har 19314 personer röstat.

Otrohet kommer främst vid dåliga förhållanden. Personligen tycker jag inte att man ska stanna i ett dåligt förhållande, bara för att man inte ska behöva bli ensam som så många människor är rädda för. Var inte rädd för att ta dig ur ett förhållande du inte trivs i, visst är det alltid jobbigt att man inte vet vad som komma skall och hur ens liv kommer att bli men tro mig, det är värt det!!

Puss