fredag 2 maj 2008

Valborg

Var till hästen och trodde jag hade gott om tid på mig men när Malin ringde och frågade vart jag var så va jag precis klar i stallet :(
Jaja, drog hem till henne och duscha och fixade mig iordning där.. Var duktiga och gick ner på stan :) hade småpengar och skulle slänga ggggrrrr pengar på snyggingar, haha ingen har sagt att vi är normala men vi har alltid grymt kul ihop och det är väl iaf en liten ursäkt :P Började regna så vi tog en taxi från stationen, men bra försök iaf. Vi skulle käka så vi begav oss till Terrasen, dock stängde köket visst 9 för att det var "speciellt" just på valborg, jävla skit också. Slängde i mig mat på jobbet vid 11 och sen var det tom mage, jaja inte mkt och göra så vi köpte 2 glas vin.
Gick till spelbordet, bara 1 kille som satt och spela så det var bra stämning i början. Kom dock fler och fler men "kepsen", "norrläningen" och "ruttröjan" var ju så grymt skojiga, hade det varit Vegas så hade jag blivit skjuten ett par ggr antar jag eller mest för att Malin sa att ja skulle bli det.. Sen var tanken att dra till Lisa och Emma men så ringde hon och de var på väg ner på stan och skulle visst till Terrasen så vi träffades där :) Så kul och snacka gamla minnen och bara umgås, Pålan dock upp på 8 sekunder fattar inte hur det gick till.. Han i baren heter Simon fick jag lära mig, så då kunde Lisa ropa till sig honom *perfekt* . Louise, Davids kusin, dök också upp och stod och snacka med henne bra länge. Jäkligt trevligt, har bara träffat henne ett par gånger och under så "stela" förhållanden så det var faktiskt skoj.

Övergav min göteborska eller det var läänge sen jag snackade de men kvällen börja med att jag skulle snacka norska. Så hon vid spelbordet fattade inte riktigt vad ja sa så då skulle ja fråga Malin vad det hette osv men sen gav ja upp, hahaha så då blev de sthlmska igen.

Roligaste.

Norrläningen :- fan vad arg jag blir
Jag:- Hur arg
Han:- Så här *grimas*

Haha, lite internt men så jäkla skoj att han fattade vad ja menade

Sen så fick vi komlimang då vi suckade lkite över att alla flockades runt bordet.
" så klart att killarna flockas runt bordet när det står två så vackra damer här" haha, oohhh *fniss* NOT, komplimanger går inte hem hos mig, har aldrig gjort kommer aldrig göra det heller.

(Ruttröjan)
-Vågar du inte kupera?
-nee, (ger mig kortet)
-Se och lär :)

- Alltså det går verkligen inte, jag har spelat på den andra hela kvällen och det går så jävla bra. Men du är välkommen till bordet och får gärna spela på den första runtan för jag vill inte vara först, TACK.
Malin bossar vid BlackJacken ;)

Lyckad kväll, slutade md lite missförstånd men de löste sig på morgonen sen. Jag va klumpig men hon överreagerade lite tycker ja..

Sen va vi upp tidigt, suck skulle med Flugan till Micke och va där vid 10.

Började med att åka till MC Donalds och köpa varsin "Fluffy" och varsin milksahke.
Sen blev de Qp cheese till lunch och även till middag. Usch men så blev det..

Micke tyckte iaf att Flugan såg jätte fräsch ut så det kändes super kul, hon skötte sig jätte bra fast Sandra började hoppa sin.. Så nu ska jag trimma på lite mer i 14 dagar sen skulle vi stämma av igen och är det bra då ska jag börja hoppa henne lite smått. Hon börjar bli fin min älskling, känns jätte roligt. På söndag ska Malin ta ut henne på travbanan (hon har dock inte sagt att hon ska än men övertalning pågår) hon tyckte jag skulle höja hennes livförsäkring innan bara. Haha, hon sköter sig säkert eller inte svårt att veta innan..

Var upp till Romme idag då pappas pålle (Mr Simoni) skulle starta, kom typ sist så det kändes ju lite grisit. Kusken är sämst, jag skulle köra bättre. Man går inte ut i 3:e spår i sista kurvan med en häst som inte orkar. Han skulle gått ut mycket tidigare och kört för spets,slut.. Jaja, jag och lillan hade iaf 1 rätt på V4 haha, värsta gamblers..

Pappa är typ galen att åka bil med *asg*

En kille som lyssnade på musik fick han ett utbrott över och han skulle ha 3 skott i pannan. Skötte inte sitt jobb och " helt plötsligt var musiken så jävla viktig, lyssna på fåglar och trakikrytmen istället för i helvete"

En annan körde ut framför pappa, rätt sakta.
"Bara för han bor i Dalarna tror han att han äger hela jävla Dalarna, skott i pannan"

Hade jäkligt roligt och tur var väl det eftersom det tar ca 2 timmar att åka dit. Jag körde hem och ibörjan va pappa lite omtänksam - lilla gumman, kör inte så kort. Tänk om du blir av med körkortet.
Efter ca 30 min lät de annorlunda - Hoppas du blir av med körkortet, skulle vara så jävla rätt åt dig. Kanske du fattar något.

Herregud och jag som inte ens körde fort liksom..

Sovit så lite nu 2 dagar så imorgon blir det sovmorgon :)

Långt inlägg, sorry men det är frivilligt och läsa.

Love u

puss

3 kommentarer:

Malin sa...

hahha Pappa är fan skönast!Å nästa gång då jävlar sätter vi systemet nu blev vi ju förvirrade av alla ringar å skit ;)

Vicky M sa...

hur fort körde du? :P

tessan* sa...

Haha, måste ha ett program utan ringar. Var ju där vi "förlorade" våra 14.000 :(
Äh, körde inte ens fort. Inte som historier man hört om dig :P
Råkade missa en 30 skylt men vafan barnen gick ju inte i skolan 2 maj..