onsdag 23 april 2008

7 vanliga problem

7 vanliga problem vi tydligen skäms över så att vi inte vågar berätta:

Topplistan
1. Erektionsproblem
2. Hemorrojder
3. Urinläckage
4. Pruttande
5. Svampinfektion
6. Könssjukdom
7. Mjäll

De 6 första känns väl rätt självklart men mjäll? Det syns ju och känns väl inte så tabu lr?

Från aftonbladets läsare:

”Jag stinker svett”
”Jag svettas nåt kopiöst. Och det stinker verkligen – sur svett. Har köpt ”absolut torr” på apoteket och funderar på att prova botox, det ska tydligen hjälpa. Men eftersom jag är man så är det lite pinsamt ... vågar inte riktigt ta steget och söka professionell hjälp. Värst var en gång när jag kom till jobbet och min kollega undrade om det regnade ute. Jag var dyngsur och formligen dröp av svett. Och ute sken solen, såklart.”
Micke

Tänk om mina anställda visste!”
”Jag skulle skämmas ihjäl om någon fick reda på att jag har väderspänningar. Jag är kvinna, 40 år och chef på ett ganska stort företag. Hua! Tänk om mina anställda visste att jag sitter och fiser på mitt rum.”


Ja det är inte lätt alla gånger inte!

Puss & Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

men vaddå "pinsamt eftersom jag är man" det e väll fan så mycket värre att vara en svettig kvinna än en svettig man? och om hon sitter o fiser på sitt kontor så märker väll folk det om dom går in på kontoret.. annars e det ju inga farliga fisar endå. Folk är konstiga.. Kram/Vanja

tessan* sa...

Haha, jag vet. Fast lite synd om honom om de frågar på kontoret om det regnar ute, då är man inte lite svettig...

Kram