måndag 28 april 2008

Smått & gott från GBG

Meredith Michaels-Beerbaum på Shutterfly vann Rolex FEI World CupTM, kanske inte helt oväntat. Mitt tips låg på henne och jag hoppades verkligen hon skulle sätta nollan och vinna. Shutterfly är en otroligt fin häst och det är en fröjd för ögat att få se honom hoppa, att få ta del av en sådan show. En annan klar favorit är Kurten, dock rider hon inte lika bra men är förjäkligt snabb i omhoppningarna och vet hur man roar en pubilk :)


Hästen alla vill ha, Shutterfly



Helgen var toppen :) Bodde på "båten" i hamnen, tog ca 25 min att gå till Scandinavium en ganska så lagom promenad då det mest bli stillastittande och skräpmat på dagarna.



Ny att växa i mitt hjärta var Albert Zoer men sina underbara hästar, Oki Doki, Lincoln & Sam ( oh vad jag älskar den hästen)


Roligt att se är att Madick och Ninja La Silla såg ut att vara i sån fin form :)


Tackade av H&M Butterfly Flipp, fick kämpa för att tårarna inte skulle rina. Malin tillhör inte en favorit hos mig men det Malin och Flippan betytt för svensk ridsport är enormt, det är stort, riktigt stort. VM-Silver, EM-silver, 3:e plac världscupsfinalen i Las Vegas 2003, Grand Prix segrar internationellt och nationellt, rankad till världens bästa ekipage mm
Christina Larsson (Flippans ägare) lade på Flippan täcket där det stod "simply the best" och red ärevarv tillsammans med Malin för sista i Scandinavium. Inför ett fullsatt Scandinavium hyllades de med stående ovationer samt red till tonerna av Simply the Best och ut till We are the Champions!


Malin och H&M Butterfly Flip 2008



AIK och DIF spelade på torsdagskvällen och såklart så tittade vi på matchen på en sportbar. Otroligt många i GBG som hejar på AIK men matcehn var otroligt bra, vi spelade dåligt första 45 och AIK var i sitt bästa form. Dock slutet på 1 halvlek och andra så visade vi vilket Sthlms lag som är i särklass bäst. Glädjen var enorm vid målet, hoppade, skrek och var lycklig..


Carolina Gynning åkte hem med samma tåg, satt i 1:a klass och som tur var så slapp vi ju då fyllorna! Hon var lika snygg som vanligt, love her. Härliga underbara människa.


Ska till Micke i veckan, ska ringa och bestämma tid och dag! Hoppas att han tycker hon ser bra ut, då kanske jag kan börja hoppa lite smått snart!


Bilen är okej, Gert-Inge har lagat den och nu ska ni få höra ett ord jag gillar GRATIS!!! Tack tack, han är bäst. Haha, var rädd för honom föut men man vänjer sig vid honom. Kunde komma in i butiken och skrika - Men vilken jävla snygging som står i kassan. Haha, alla kunder bara sluta snacka så de blev helt dödstyst å stirra på mig, hehe de va tider de.




Puss & kram på er

1 kommentar:

Malin sa...

Ludger fick inte va med på bild:(