onsdag 23 april 2008

Ridsport-sporten närmast mitt hjärta

I helgen ska jag till Göteborg för att få uppleva världsklass i hoppning. Är det någon som är oroliga för bråkiga supportrar? Nej, jag skulle inte tro det. Ridsporten är skonad från huliganer och ska fortsätta vara det. Vi på läktaren har förmågan att heja lite extra på våra svenska ryttare, men kan ändå glädjas med de andra. Om Jessica Kürten eller Marcus Ehning vinner i stället för Roffe eller Helena så lämnar vi inte Scandinavium i ilska som vi tar ut på stadens skyltfönster.
Tänk om alla supportrar kunde vara som ridsportens supportrar!
Det ska bli underbart att få vara med om denna publikfest och se ridsporten fylla Scandinavium som ingen annan idrott kan göra.

Det här kan man tycka är en självklarhet men det är det tyvärr inte i alla sporter, mina tankar går direkt till fotbollen..

Imorgon missar jag tyvärr när Djurgården spöar AIK :(
Men tror DIF vinner överlägset, vi är i toppform och det är väl allt annat än man kan säga om AIK!

Puss på Er

1 kommentar:

Vicky M sa...

så sant så :) Fast jag håller lite extra på Helena, Royne & Malin jag :P