lördag 5 april 2008

Underbart <3

Våren känns som den äntligen är här, helt underbart ute :)
Redan varit ute på långpromenad med hunden, i stallet (dock bara gett de lite hö i hagen) och nu funderar jag på om jag ska väcka syrran och kanske åka iväg till Upplandsväsby och köpa ett täcke till Super Fly. Hatar att hon måste ha stl 165, är ju så stort. Har hur mycket täcken som helst i 145 och 155 men nejdå 165 måste hon ha min lilla älskling. Kanske skulle lyssnat på Micke Schultz och köpt " prinsesshästen" istället men äh vi gick ju igång på att hon sprang med tungan utanför *haha*.

Red henne igår, lyckads faktiskt skritta ett helt varav på travbanan (med sällskap men ändå, vilket framsteg) Hon bara taktade och småstudsade =) Inget stegrande eller dummande alls. Sen galopperade vi för första gången på 3 månader och hon skötte sig utmärkt, ska bli så kul om hon kan vara igång tills i sommar. Målet var att hon skulle gått 130 men med tanke på senskadan så får vi väl se hur det blir..

Har haft sån otur med henne som hon kom hem men kan hon bara få va frisk nu så vet jag iaf att kapaciteten finns där. Micke trodde hon skulle kunna gå iaf 130-140 med mig i år men det var ju innan senskadan. Vet inte hur mycket vi kommer behöva börja om heller, ska ut till Micke när deras veterinär kommer dit så får vi se vad han tycker.

Så nu vet ni lite mer om min pärla. Nu ska ja iväg!

Puss på Er

Inga kommentarer: